Het recht op informatie over wanneer persoonsgegevens verwerkt worden

Met AVG in Lime CRM kun je je doel specifiëren voor het opslaan van gegevens. Bijvoorbeeld, ”Wij moeten klantgegevens opslaan om onze producten te kunnen verkopen”. Welk type toestemming beschikbaar is, kan eenvoudig en direct in Lime CRM worden geconfigureerd door administrators.

Het recht om vergeten te worden

Op verzoek van de klant kun je eenvoudig een persoon en zijn of haar gegevens direct in Lime CRM ”anonimiseren”.

Het recht op toegang en correctie van gegevens

Je moet toegang kunnen geven tot de gegevens die over een specifieke klant beschikbaar zijn als een betrokkene hierom vraagt. Met AVG in Lime CRM kun je klanten opzoeken en eenvoudig een tijdelijke link naar een tijdelijke website creëren – het AVG-portaal. Daar kan de klant zijn of haar persoonsgegevens bekijken en wijzigen.

AVG-portaal

Op het AVG-portaal kan de klant toegang krijgen tot alle persoonsgegevens die in Lime CRM zijn verzameld en het volgende doen:

  1. Zijn of haar persoons- en gerelateerde gegevens inzien.
  2. Bepaalde gegevens wijzigen die vervolgens direct met Lime CRM gesynchroniseerd worden.
  3. Persoonsgegevens exporteren.

Incidenten en gegevensinbraak

Bij een persoonsgegevensincident moet je alle getroffen klanten binnen 72 uur op de hoogte brengen. Met de reeds ingebouwde standaardfunctionaliteit voor massamailing in Lime CRM, kun je eenvoudig contact opnemen met de klanten die eventueel getroffen zijn door een persoonsgegevensincident.