Afhankelijk van welke CRM-leverancier je kiest, zal het project dat wordt geïmplementeerd en het aan de slag gaan met je nieuwe CRM-systeem gegarandeerd anders zijn.

Het grootste verschil tussen Lime en andere leveranciers is dat we alles zelf doen: we ontwikkelen het systeem, we implementeren het samen met jou en we hebben ook onze eigen ondersteuning die je helpt als je hulp nodig hebt of vragen hebt. Maar hoe werkt een CRM-project echt als je eenmaal hebt besloten om Lime CRM aan te schaffen en wat kun je als klant verwachten? Hoewel geen project exact hetzelfde is, bestaan al onze projecten uit vijf fases. Hieronder beschrijven we elke stap.

Stap 1. Definieer de behoeften

In de eerste fase bepalen wij samen met jou en je collega’s welke behoeften en problemen het CRM-project moet oplossen. Als startpunt nemen we altijd jouw processen, routines en uitdagingen.

Onze accountmanagers stellen vragen en delen ervaringen die we hebben bij het uitvoeren van soortgelijke projecten. Sommige van jouw behoeften komen misschien overeen met projecten die we eerder hebben uitgevoerd, maar vaak moeten we de oplossing een beetje aanpassen zodat deze perfect is voor jullie. Op basis van onze gesprekken ontwikkelen we samen een slimme en voordelige oplossing die aan jullie behoeften kan voldoen.

Stap 2. Stel een projectteam samen

Bij het plannen en opstarten van het CRM-project moet je bedrijf een projectgroep aanwijzen. De projectgroep bestaat uit degenen die dan het hoofdzakelijke contact hebben met onze projectgroep hier bij Lime.

Een goed projectteam is een belangrijk onderdeel in het succes van je CRM-project. Zorg er daarom voor dat het projectteam uit vertegenwoordigers bestaat van alle afdelingen en gebruikersgroepen die het systeem zullen gebruiken. Probeer een gevarieerde groep samen te stellen met verschillende vaardigheden en capaciteiten. Bijvoorbeeld iemand met een goed technisch inzicht, iemand met projectmanagementervaring, iemand met goede proceskennis en iemand die heel gedreven is en goed is in het betrekken van de rest van de organisatie.

Stap 3. Plan het project

Terwijl we gezamenlijk de behoefte definiëren, bepalen we ook de kaders voor het project wat betreft de omvang, planning en budget. Nadat we hebben afgesproken om aan de slag te gaan, stellen we een projectgroep samen met projectmanagers en adviseurs die jullie projectgroep ondersteunen bij de planning en de uitvoering. Geen enkele klant hoeft het zelf te doen! Dat is onze filosofie.

Stap 4. Produceer en lever het project op

Wanneer het CRM-project van start is gegaan, gebeuren er veel dingen parallel. Zo worden zowel de supergebruikers als de ‘gewone’ gebruikers getraind in het nieuwe systeem. Ook wordt de CRM-oplossing met bijbehorende database ontwikkeld en getest. Projectvergaderingen en afstemming van de documentatie vindt doorlopend plaats, in nauwe samenwerking met onze projectgroep en die van jouw bedrijf. Ten slotte is het tijd om live te gaan met het nieuwe CRM-systeem.

Stap 5. Opvolging en doorontwikkeling

Nadat het CRM-project live is gegaan, zorgen we altijd voor een opvolging zodat we zeker weten dat jullie het gebruiken. We hebben een supersnel en vriendelijk support-team dat jullie kan helpen met vragen van de gebruikers. Als jullie in de loop van de tijd nieuwe of gewijzigde behoeften hebben, is het altijd mogelijk om de CRM-oplossing verder te ontwikkelen en te wijzigen. We gebruiken zelf ook CRM en proberen het constant te ontwikkelen om ons te ondersteunen terwijl we groeien en nieuwe behoeften krijgen.

Wil je nog meer weten over hoe we onze projecten uitvoeren, en je technisch verder verdiepen? Lees hier meer. ​