Userlike en Lime Technologies hebben hun krachten gebundeld en we zijn blij met dit nieuwe lid in onze Lime-familie. Userlike is de eerste en enige live chatsoftware die bedrijven helpt klanten voor zich te winnen en klantrelaties te onderhouden via messaging-kanalen.

Samen met Userlike hebben we een webinar georganiseerd voor onze klanten bij Lime, om ze kennis te laten maken met onze nieuwe vrienden en hun producten. Tijdens het webinar leerden we hoe Userlike bedrijven helpt zich te ontwikkelen met behulp van een vlottere service en meer tevreden klanten. Voor de nieuwsgierigen onder ons hebben we een aantal van de belangrijkste boodschappen van het webinar uitgelicht.

 

Wat is Userlike?

Userlike is een oplossing voor het creëren en onderhouden van klantrelaties via verschillende messaging-kanalen. Userlike biedt zowel website messaging voor je website als messaging-oplossingen via de favoriete kanalen van je klanten, zoals WhatsApp, Facebook Messenger en sms. Al deze berichten worden verzameld in één inbox – het Userlike Message Center. Simpel, slim en direct!

Waarom Userlike?

Met Userlike kun je met je klanten communiceren op hun voorwaarden – en via hun favoriete messaging-kanalen. Je kunt de communicatie voortdurend onderhouden, wat zal resulteren in tevreden en loyale klanten – en wie wil dat nou niet!

Bij Userlike draait alles om het onderhouden van je klantrelaties en een stapje verdergaan door de berichtervaring te personaliseren. Een deal sluiten vereist vaak meer dan een telefoontje en door een doorlopend gesprek te voeren, vergroot je je kansen om de deal te sluiten.

 

Website Messaging

Live chat is een berichtenservice die in je website is geïntegreerd en waarmee je je klanten snel antwoord kunt geven. De functie verlaagt elke barrière tussen jou, je klanten en potentiële leads, door het gemakkelijker te maken om contact op te nemen.

Live chat bevat alle bekende functies van de favoriete berichtenplatforms van je klant, waardoor de interactie gebruiksvriendelijker wordt:

  1. Microfoon – verstuur spraakberichten wanneer je geen tijd hebt om te typen.
  2. Media-ondersteuning – bestanden versturen, voorvertoning van URL’s en meer.
  3. Emoji’s – regelmatige updates met de nieuwste favorieten voor leukere gesprekken.

 

Message center

Het Message center is het centrum van waaruit je je klanten van dienst kunt zijn via chats en berichten. Voor jou ziet de interface er hetzelfde uit, of je klant nu een bericht stuurt via je website, WhatsApp of Messenger – alle berichten komen namelijk in je inbox in het Message Center terecht.

Hieronder staan enkele van de belangrijkste functies in de gespreksweergave voor agenten:

  1. Aangepaste tekstblokken – snelle en gemakkelijke communicatie voor veelgestelde vragen.
  2. Stuur een gesprek door via e-mail – deel informatie met je collega’s.
  3. Zie in realtime wat de klant typt – wees voorbereid met snelle antwoorden.
  4. Schakel over naar een audiogesprek – wanneer een geschreven bericht niet genoeg is.
  5. Live vertaling twee kanten op – schrijf en ontvang berichten in je eigen taal.

Wanneer je klaar bent met een chat, wordt het gesprek opgeslagen en kan het op elk gewenst moment worden voortgezet, ongeacht het berichtenkanaal. Zo heb je altijd context en ben je de volgende keer dat je in contact bent met de klant weer op de hoogte.

Het Message Center heeft ook een contactenlijst, een ingebouwde CRM-functie. De gesprekken worden gekoppeld aan contactprofielen met contactgegevens. Met deze functie kun je snel op de meest geschikte manier contact opnemen met je klant, of dit nu via chat, telefoon of e-mail is.

 

We hopen dat dit overzicht je inzicht heeft gegeven in hoe Userlike je kan helpen om van instant chats langdurige klantrelaties te maken. Als je meer wilt leren via ons webinar, klik dan op de onderstaande knop. Als je verder wilt praten over Userlike, neem dan contact op met je salesvertegenwoordiger bij Lime of stuur ons een bericht via info@lime.tech – we zijn een en al oor!

Kijk hier het webinar

 

Lime en Userlike

Userlike zal worden geïntegreerd met Lime CRM-oplossingen, zodat messaging en leadgeneratie eenvoudiger wordt dan ooit tevoren. We werken momenteel aan deze integratie en we zullen je zeker informeren wanneer Userlike beschikbaar is via onze producten.